Sunday, January 13, 2013

LUAHAN RASA


Hari itu kau menghilang tanpa sebarang pesan
 Lalu dalam kepayahan aku mencari-mencari, mengintai & menjengah
 Diruang rinduku dicelah garisan purnama
 perasaan ku pun dirundung resah
 Agar aku dapat satu kepastian sebagai jawapan
 Tapi rupanya aku lelah hingga tersungkur dijuram pencarian itu..
 Detik itu calar-calar merah dikaki langit waktu senja
 Dulu ku lihat terlalu indah ketika bersama mu
 Tapi kenapa kelmarin, semalam saat aku keseorangan
 Terasa bagai darah merah yang mengalir dari retak hatiku
 Kepedihan amat terasa pilu & sayu 
 Pastinya ketenangan itu bukan lagi menjadi milikku..
 Andai kau kunjungi pantai pertemuan kita
 Perhatikanlah ombak yang berkejaran ditepian, ada buih-buih yang tertinggal.
 Pasti itulah rinduku yang terbiar sepi
 Andai malam nanti kau lihat tanpa bintang berkedipan dilangit biru
 Sedang sipungguk setia dirating camara
 Itulah hatiku yang kosong tanpa sinar kasihmu
 Namun tetap setia dalam penantian ini.
 Dan andai tak kau dengar lagi kekicauan beburung dibelantara sana
 Itu tandanya aku keseorangan tanpa teman berbicara 
 Andai kau rasa dihembus angin berbisik diantara dedaunan
 Dengarkanlah… Ku utuskankan salam ingatan dari kejauhan ini..
 Apakah tidak ada sekilas ingatan mu
 Menghulur kepastian, melerai, belenggu penantian ini
 Ku kira teramat payah untuk dimengerti kerna aku tak dapat selami hatimu
 Justru itu ku kira biarlah aku disini
 Menghimpun cebis-cebis duka yang bakal kau anyam menjadi simpulan ingatan
 Dan nanti akan aku agihkan pada waktu yang tak pernah mungkir
 Agar esok tak akan ada kecewa & airmata yang tumpah kerana perpisahan.
 Biarlah sepohon cinta yang mekar dengan bebunga kemesraan ini
 Tetap teguh dipuncak nostalgia sebagai lambang kesetian kasihku..

Nukilan oleh ,
Dj azan

No comments:

Post a Comment